Wat doen we?

Wij zien een loyalty programma als een middel en geen doel op zich. Het is een middel om klanten beter te leren kennen en inzichten te vormen over haar behoeften. Daarnaast kan het gebruikt worden om te interacteren met een klant volgens haar voorkeuren.

Door het toepassen van data-driven marketing in de gehele customer journey kan de klantervaring incrementeel en structureel verbeterd worden door veel persoonlijker en relevanter te zijn, in zowel communicatie als ook de algehele propositie.

Loyalty Rockstars - Interim & Campaign Management

Interim Management

Soms is on-the-job ondersteuning noodzakelijk voor het realiseren van de CRM , Loyalty of Customer Experience doelstellingen. Wij bieden ervaren professionals die van aanpakken houden en weten wat wel en niet werkt. Zij kennen het klappen van de zweep en nemen de opdrachtgever daarmee veel zorgen uit handen. Oftewel, they get shit done!

Onze werkwijze is heel eenvoudig. Met de klant stellen we het profiel van de ideale kandidaat vast en bepalen we voor hoeveel dagen per week en voor hoelang ondersteuning gewenst is. Onze kandidaten zijn werkzaam bij Loyalty Rockstars of komen uit ons omvangrijke netwerk.

Veelvoorkomende situaties die vragen om interim ondersteuning:
• Een vacature komt vrij en op korte termijn is er geen vaste oplossing
• Langdurige uitval van een professional
• Tijdelijk aansturen van een project of programma
• Extra capaciteit in geval van een lancering of een grote veranderingen
• Specialistische kennis is nodig maar niet aanwezig bij de opdrachtgever

Al onze consultants zijn in principe beschikbaar voor interim opdrachten. In junior, medior of senior rollen. Rollen die wij in het verleden hebben vervuld zijn: CRM Manager, CRM Marketeer, Email marketeer, Marketing Manager, Digital Marketeer, CX Manager, Data analist, Loyalty Manager, Online Marketeer.

Loyalty Rockstars - Data Analysis & Customer Insights

Data Analyse & Klant Inzichten

Wij worden heel enthousiast van data! Data is de basis om de klantervaring te verbeteren en klantwaarde te verhogen. Want data zegt heel veel over jouw klanten: wie zijn ze, waar lopen ze tegenaan en waar zijn ze blij mee. Wij helpen onze opdrachtgevers om meer inzicht te krijgen in en waarde te halen uit hun data. Wij ondersteunen met het vinden, samenvoegen en analyseren van data. En wij vertalen dit naar relevante en bruikbare klantinzichten en een 360 graden klantbeeld.

De inzichten uit de data kunnen meteen ingezet worden om:
• De klantwaarde te verhogen door o.a. retentie te verhogen en klanten vaker de laten kopen
• Gedifferentieerde klantbenadering toe te passen – waarderen van je beste klanten
• Relevanter te communiceren met eigen base door toenemende mate van personalisatie
• Gerichter te acquireren door te targetten op potentieel waardevolle klanten
• Diensten, campagnes, producten te ontwikkelen, die relevant zijn voor doelgroep

Wij ontzorgen en begeleiden onze opdrachtgevers tot ze zelf in staat zijn de verschillende werkzaamheden zelfstandig uit te voeren.

Loyalty Rockstars - Customer Loyalty Strategy

CRM / Loyalty / CX Strategie

Een klantprogramma is een middel om de klantrelatie te versterken. We werken samen met onze opdrachtgevers om te bepalen wat loyalty voor hun klanten en hun organisatie is. Op basis van klantinzichten ontwikkelen we het geraamte van een succesvol loyalty programma: visie, business case, doelstellingen, het ontwikkelen van een waarde-propositie, construct en een creatief strategisch concept.

Loyalty Rockstars - IT Tooling & Implementation

IT Architectuur & Implementatie

Klantprogramma’s zijn afhankelijk van technologie en data. Een sterk klantprogramma zal de klantervaring over alle touchpoints verbeteren. Hier moet de inrichting van het IT landschap wel klaar voor zijn. Als platform onafhankelijk bureau begeleiden wij bedrijven bij het inrichten van hun IT landschap door hen te helpen met het vaststellen van hun requirements, user stories en het selecteren van de juiste leveranciers. Daarbij helpen we onze opdrachtgevers met het implementeren van deze systemen om die optimale klantervaring mogelijk te maken.

Loyalty Rockstars - Contact opnemen Interim

Klant Contact Strategie

Een effectief programma heeft een op maat gesneden klantcontact strategie om relevante content op het juiste moment voor de juiste klanten via hun voorkeurskanaal te delen. Door middel van onze loyaliteit maturity model ontwerpen we een omnichannel klantcontact strategie en vertalen we dit in een concrete roadmap en stappenplan om de ambities voor de lange termijn te realiseren.

Design Sprint

Concept Design Sprints

Van vraagstuk naar concreet concept. Een design sprint is de manier om in 5 dagen een concreet getest en gevalideerd concept te ontwikkelen. Als team kom je samen tot nieuwe inzichten en ontwikkel je een prototype dat voldoet aan de behoefte van je klant. Wij kunnen daarbij helpen en de gehele design sprint verzorgen als facilitator of als expert, zodat je het meeste uit de sprint haalt.

Hoe werken we?

In onze werkzaamheden doorlopen we drie fasen: we gaan vanuit de discover naar de design en deliver fase. Door deze fasering te volgen kunnen we zo flexibel mogelijk inspelen op verkregen inzichten of veranderende omstandigheden.

Loyalty Rockstars - discover

Discover

We vormen een zo compleet mogelijk beeld van opdrachtgever en hun klanten door analyse en onderzoek. We vertalen dat door naar relevante en bruikbare klantinzichten en bepalen de strategische richting.

Loyalty Rockstars - design

Design

We definiëren de strategie en de doelstellingen. We creëren het construct van een programma of IT landschap, het concept of de klantcontactstrategie van een programma.

Loyalty Rockstars deliver

Deliver

We implementeren een programma of verschillende IT systemen. We werken het concept uit tot concrete middelen, content of campagnes. We helpen met het executeren van een programma en campagnes. We testen, leren en optimaliseren.

Klanten

Wil je weten voor wie we werken en wat we voor onze opdrachtgevers hebben gedaan?
Klik op een van de logo’s voor een uitgebreide case.