Strategie

Strategie is de manier waarop lange termijn doelstellingen bereikt worden. Het beantwoordt de vraag ‘Hoe dan?’. De basis voor de strategie zijn de missie, waarden en lange termijn doelstellingen van een organisatie. Zonder deze essentiële onderdelen mist het relevantie voor zowel klanten als medewerkers.

Strategie draait daarnaast ook om duidelijke keuzes maken, wat gaan we wel doen en wat gaan we niet doen. Wij helpen onze opdrachtgevers met het opzetten of aanscherpen van hun klantstrategieen zoals een loyalty strategie of een customer experience strategie. En passen daar verschillende methodieken voor toe.

Loyalty Strategie

Een loyalty programma is een programma om klanten over meerdere kanalen te identificeren en te volgen. Een loyalty programma gaat veel verder dan alleen eendimensionaal, transactioneel uitruilen; Het gaat om een relatie, waarin warmte, wederkerigheid en erkenning tot uiting komen. Een loyalty programma zal niet automatisch leiden tot meer loyale klanten. Het is een goed vertrekpunt om de klantervaring te verbeteren door de inzichten toe te passen en persoonlijker en relevanter te worden. Wij helpen opdrachtgevers een loyalty strategie te ontwikkelen, waarin we visie, doelstellingen, business case, de waarde propositie, een roadmap en het construct van het programma uitwerken.

Customer Experience Strategie

Een customer experience strategie draait om het verbeteren van de overall klantervaring over alle kanalen. Ieder kanaal is relevant en van invloed op hoe klanten de interactie met een bedrijf ervaart. Van de eerste kennismaking op een website of winkel tot een contact met klantenservice tot de verkoop on/offline. We brengen de verschillende klantgroepen van onze opdrachtgevers, hun doelen, behoeften, pijnpunten en emoties in kaart. En vervolgens ontwikkelen we een strategie hoe hierop in te spelen om de klantervaring structureel te verbeteren.

OGSM

OGSM staat voor Objective, Goals, Strategy en Measures. Het is een methodiek ontwikkeld om een strategie weer te geven op 1 pagina. De kracht van de methodiek is om heel concreet te worden in deze vier onderdelen. Met als resultaat dat een objective beoordeeld wordt a.h.v. de goals, de voortgang op deze goals gemeten wordt a.h.v. een dashboard met de belangrijkste measures en dit gedreven wordt door concrete acties toe te wijzen aan een deadline en een werknemer. Het is een krachtig middel om voortgang en focus te bewaken. Het dwingt ook om echte keuzes te maken. Wij begeleiden het proces en ondersteunen in het formuleren van een OGSM in een drietal workshops en het bewaken van de voortgang van plannen en acties zoals besloten in de OGSM.

Design Sprint

Van vraagstuk naar concreet concept. Een design sprint is de manier om in 5 dagen een concreet getest en gevalideerd concept te ontwikkelen. Als team kom je samen tot nieuwe inzichten en ontwikkel je een prototype dat voldoet aan de behoefte van je klant. Het prototype wordt op de laatste dag gevalideerd bij echte klanten. Door de medewerking van de belangrijkste stakeholders in het proces is er meteen meer betrokkenheid en draagvlak bij de deelnemers. Wij kunnen daarbij helpen en de gehele design sprint verzorgen als facilitator of als expert, zodat je het meeste uit de sprint haalt.

Klantcontactstrategie

Een effectief programma heeft een op maat gesneden klantcontactstrategie om relevante content op het juiste moment voor de juiste klanten via hun voorkeurskanaal te delen. Door middel van ons loyaliteit maturity model ontwerpen we een omni-channel klantcontactstrategie en vertalen we dit in een concrete roadmap, campagnes en stappenplan om de ambities voor de lange termijn te realiseren.

Contact

Heb je vragen of wil jij weten wat we voor jou kunnen doen op het gebied van strategie?

Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken. Of vul het formulier in dan nemen we zo snel mogelijk contact op.

Klanten

Wil je weten voor wie we werken en wat we voor onze opdrachtgevers hebben gedaan?
Klik op een van de logo’s voor een uitgebreide case.

Bekijk alle cases