Nieuws en blogs

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

Mei 2019 door Wies Mensink
Onze Rockstar Wies Mensink ging naar China om de enorme stappen in New Retail & Technology zelf te ervaren. Wat kunnen we leren van Chinese digitale ecosystemen, onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?
Lees verder

De weg naar succes? Experimenteren, experimenteren!

April 2019 door Justin Tsen Hsiang
Het is van toenemend belang je écht goed te verdiepen in je klanten. Rondom deze klantinzichten formuleer je hypothesen, die je in korte cycli valideert met kleine experimenten. Justin Tsen Hsiang legt in deze blog uit hoe je Growth Hacking inzet om je klanten beter te begrijpen en je conversie te optimaliseren.
Lees verder

Amazon introduceert met ‘Moments’ een marketing tool voor loyaliteitsprogramma’s

Maart 2019 door Olaf Slot
Afgelopen maand introduceerde Amazon een marketing tool die bedrijven in staat stelt loyaliteitscampagnes uit te rollen in meer dan 100 landen. Hoe werkt Amazon Moments en voor wie is het geschikt?

Lees verder

PODCAST – WIES MENSINK OP NEW BUSINESS RADIO

Januari 2019 door Wies Mensink
Op vrijdagochtend 25 januari 2019 was onze rockstar Wies Mensink op de radio bij NBR Update. In gesprek met Martine Hauwert vertelt ze over Customer Loyalty, Customer Engagement en ons nieuwe product; de Loyalty Quick Scan. Luister de podcast hier!

Lees verder

UBER REWARDS – EEN LOYALTY PROGRAMMA OF GEDIVERSIFEERDE CUSTOMER SERVICE?

December 2018 door Wies Mensink
Uber introduceert een loyaltyprogramma, nadat het een tijdlang niet zo positief in het nieuws is geweest. Denk aan het #deleteuber schandaal, het geheim houden van cyberaanvallen, discriminatie op de werkvloer en de vele andere schandalen. Gaat dit loyaltyprogramma het verschil maken voor Uber?
Lees verder

HOE AH, HUNKEMÖLLER EN BEERWULF DE RELATIE MET HUN KLANTEN VERSTERKEN

December 2018 door Justin Tsen Hsiang
Emoties zorgen voor stickiness. Dit betekent dat je voor engagement verder moet gaan dan alleen het belonen van transacties. Hiervoor dien je inzicht te hebben in de doelgroepen met wie je de relatie wilt versterken. Je moet begrijpen welke behoeften en vragen ze hebben en hoe je hen kunt helpen of blij maken.
Lees verder

ZO VERHOOG JE EMOTIONELE BETROKKENHEID BIJ JE MERK

November 2018 door Justin Tsen Hsiang
Het is niet meer onderscheidend om alleen een goed product, een goede prijs of een goede service te bieden. Voor de consument is het makkelijk om te switchen tussen bedrijven. Toch slagen sommige bedrijven erin veel loyaliteit bij hun klanten te ontwikkelen. Wat doen deze bedrijven goed?
Lees verder

TRUE BLUE: WAT KUN JE LEREN VAN HET BESTE AIRLINE LOYALTYPROGRAMMA VAN DE VS?

Oktober 2018 door Justin Tsen Hsiang
Het Amerikaanse JetBlue is met TrueBlue weer verkozen tot het beste airline-loyaltyprogramma van de VS. Ze staat bekend om de goede klantbeleving en het loyalteitsprogramma. Wat is er goed aan het programma en hoe kunnen wij deze inzichten gebruiken?

Lees verder

NIKE+, THE NEXT STEP IN RETAIL LOYALTY

September 2018 door Olaf Slot
In dit artikel lees je hoe Nike haar nieuwe sales strategie naar de markt brengt, hoe ze hun loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls geven en wat de nieuwe “technisch begaafde” Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt.

Lees verder

LOYALTY EN CUSTOMER EXPERIENCE

loyalty passen

September 2017 door Wies Mensink
Het is algemeen bekend dat mensen vaker loyaal zijn aan iets of iemand waarmee een emotionele band is opgebouwd dan aan een product zoals wasmiddel of toiletpapier. Het opnieuw aanschaffen van deze producten is niet zozeer gebaseerd op loyaliteit aan een bepaald merk maar…
Lees verder

TELL A FRIEND

tell a friend

Januari 2017 door Rosa Vreeburg
De ‘Tell a Friend’ actie, verkapte spam van vrienden of is het meer? Je hebt vast wel eens een uitnodiging ontvangen of er zelf aan meegedaan, een ‘tell a friend’ actie, maar hoe gaat dit eigenlijk in z’n werk?

Lees verder

DE P.E.T. FREE PLEDGE

Loyalty Rockstars - P.E.T. FREE - dopper

December 2016 door Rosa Vreeburg
Afgelopen december kwam Jens Kok van Dopper langs bij ons op kantoor om het verhaal achter de Dopper aan ons te vertellen.

Lees verder

INNOVATIVE MORNING @ TONY’S CHOCOLONELY

Loyalty Rockstars - Innovative Morning - Tony's chocolonely

December 2016 door Rosa Vreeburg
Op donderdag 1 december organiseerde Loyalty Rockstars een Innovative Morning breakfast event. Het doel was om een inspirerende ochtend te faciliteren waarbij de mogelijkheid gecreëerd werd om kennis en ervaringen te delen… Lees verder

DE 5 LESSEN VAN EEN VAN DE MEEST SUCCESVOLLE LOYALTY PROGRAMMA’S, AMAZON PRIME

CNBC Amazone Prime

September 2016 door Justin TsenHsiang
Vorige maand heeft Amazon voor de 2e keer Amazon Prime dag gehouden, het aanbiedingsfestival, waarop iedere 5 minuten aanbiedingen gelanceerd werden exclusief voor haar leden. Uit dit succes halen wij 5 lessen.
Lees verder

WANNEER BRENGEN HORECA EN RETAIL ON-THE-GO BESTELLEN NAAR NEDERLAND?

Customer Retention CRM Interim Nieuws

Juli 2016 door Yoshi Tuk
Starbucks, Taco Bell, Pizza Hut en Domino’s. Allemaal bedrijven die laten zien dan een mobiele strategie en de mogelijkheid om ‘on-the-go’ te bestellen voor groei zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat dit ook in Nederland aanslaat?
Lees verder

3 VRAGEN AAN…WIES MENSINK

Loyalty Rockstars - Wies Mensink

November 2015 door Wies Mensink
Mensink startte deze zomer met een compagnon Loyalty Rockstars. Gericht op het realiseren van een unieke en effectieve loyaltyprogramma’s.

Lees verder