Nieuws en blogs

Apple’s nieuwste en dunste product moet de digitale betaalmarkt openbreken

Juni 2019 door Olaf Slot
Apple komt deze zomer met hun dunste product ooit; de Apple Card. Bijzonder is dat er geen kosten aan verbonden zijn en dat je automatisch Daily Cash (geld terug) krijgt. Onze rockstar Olaf geeft antwoord op de vraag hoe het werkt en of Apple hiermee de digitale betaalmarkt gaat openbreken.
Lees verder

How Growth Hacking can be applied in a Business to Business Context

Mei 2019 door Isabel de Bruijn
Usually when you read about Growth Hacking, it focucces on business to consumer (B2C) instead of business to business (B2B). Our rockstar Isabel de Bruijn wrote a great blog about the differences in approach and funnel stages. Learn how you can apply Growth Hacking in a B2B context.
Lees verder

Nike bindt klanten met het meten van je schoenmaat

Mei 2019 door Justin Tsen Hsiang
Welke maat schoenen heb ik? Nike, ’s werelds bekendste sportmerk, zoekt het antwoord op die vraag met Nike Fit, een app waarmee je door middel van augmented reality voeten scant en de juiste schoenmaat voor iedere Nike schoen vaststelt. Naast een conversiebooster zal Nike Fit het…
Lees verder

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

Mei 2019 door Wies Mensink
Onze Rockstar Wies Mensink ging naar China om de enorme stappen in New Retail & Technology zelf te ervaren. Wat kunnen we leren van Chinese digitale ecosystemen, onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?
Lees verder

De weg naar succes? Experimenteren, experimenteren!

April 2019 door Justin Tsen Hsiang
Het is van toenemend belang je écht goed te verdiepen in je klanten. Rondom deze klantinzichten formuleer je hypothesen, die je in korte cycli valideert met kleine experimenten. Justin Tsen Hsiang legt in deze blog uit hoe je Growth Hacking inzet om je klanten beter te begrijpen en je conversie te optimaliseren.
Lees verder

Amazon introduceert met ‘Moments’ een marketing tool voor loyaliteitsprogramma’s

Maart 2019 door Olaf Slot
Afgelopen maand introduceerde Amazon een marketing tool die bedrijven in staat stelt loyaliteitscampagnes uit te rollen in meer dan 100 landen. Dit is met name interessant voor Europese en internationale merken. Hoe werkt Amazon Moments en voor wie is het geschikt? Lees hier hoe het in z’n werk gaat.
Lees verder

PODCAST – WIES MENSINK OP NEW BUSINESS RADIO

Januari 2019 door Wies Mensink
Op vrijdagochtend 25 januari 2019 was onze rockstar Wies Mensink op de radio bij NBR Update. In gesprek met Martine Hauwert vertelt ze over Customer Loyalty, Customer Engagement en onze nieuwe dienst om je loyaliteitsarchitectuur te testen; de Loyalty Quick Scan.
Luister deze podcast hier terug!
Lees verder

UBER REWARDS – EEN LOYALTY PROGRAMMA OF GEDIVERSIFEERDE CUSTOMER SERVICE?

December 2018 door Wies Mensink
Uber introduceert een loyaltyprogramma, nadat het een tijdlang niet positief in het nieuws is geweest. Denk aan het #deleteuber schandaal, het geheim houden van cyberaanvallen, discriminatie op de werkvloer en de andere schandalen. Gaat dit het verschil maken voor Uber?
Lees verder

HOE AH, HUNKEMÖLLER EN BEERWULF DE RELATIE MET HUN KLANTEN VERSTERKEN

December 2018 door Justin Tsen Hsiang
Emoties zorgen voor stickiness. Dit betekent dat je voor engagement verder moet gaan dan alleen het belonen van transacties. Hiervoor dien je inzicht te hebben in de doelgroepen met wie je de relatie wilt versterken. Je moet begrijpen welke behoeften en vragen ze hebben en hoe je hen kunt helpen of blij maken.
Lees verder

ZO VERHOOG JE EMOTIONELE BETROKKENHEID BIJ JE MERK

November 2018 door Justin Tsen Hsiang
Het is niet meer onderscheidend om alleen een goed product, een goede prijs of een goede service te bieden. Voor de consument is het makkelijk om te switchen tussen bedrijven. Toch slagen sommige bedrijven erin veel loyaliteit bij hun klanten te ontwikkelen. Wat doen deze bedrijven goed?
Lees verder

TRUE BLUE: WAT KUN JE LEREN VAN HET BESTE AIRLINE LOYALTYPROGRAMMA VAN DE VS?

Oktober 2018 door Justin Tsen Hsiang
Het Amerikaanse JetBlue is met TrueBlue weer verkozen tot het beste airline-loyaltyprogramma van de VS. Ze staat bekend om de goede klantbeleving en het loyalteitsprogramma. Wat is er goed aan het programma en hoe kunnen wij deze inzichten gebruiken? Lees onze lessen hier.
Lees verder

NIKE+, THE NEXT STEP IN RETAIL LOYALTY

September 2018 door Olaf Slot
Onze rockstar Olaf beschrijft in dit artikel hoe Nike de komende 5 jaar haar verkoop strategie naar de markt brengt. Hoe Nike het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls geeft en wat de zeer “technisch begaafde” Nike Live winkel in Los Angeles voor impact heeft op de de regio.
Lees verder

LOYALTY EN CUSTOMER EXPERIENCE

loyalty passen

September 2017 door Wies Mensink
Het is algemeen bekend dat mensen vaker loyaal zijn aan iets of iemand waarmee een emotionele band is opgebouwd dan aan een product zoals wasmiddel of toiletpapier. Maar waar ligt het laag hangende fruit in loyalty?
Lees verder

TELL A FRIEND

tell a friend

Januari 2017 door Rosa Vreeburg
De ‘Tell a Friend’ actie, verkapte spam van vrienden of is het meer? Je hebt vast wel eens een uitnodiging ontvangen of er zelf aan meegedaan, een ‘tell a friend’ actie, maar hoe gaat dit eigenlijk in z’n werk?
Lees verder

DE P.E.T. FREE PLEDGE

Loyalty Rockstars - P.E.T. FREE - dopper

December 2016 door Rosa Vreeburg
Afgelopen december kwam Jens Kok van Dopper langs bij ons op kantoor om het verhaal achter de Dopper aan ons te vertellen.

Lees verder

INNOVATIVE MORNING @ TONY’S CHOCOLONELY

Loyalty Rockstars - Innovative Morning - Tony's chocolonely

December 2016 door Rosa Vreeburg
Op donderdag 1 december organiseerde Loyalty Rockstars een Innovative Morning breakfast event. Het doel was om een inspirerende ochtend te faciliteren met de mogelijkheid om kennis en ervaringen te delen…
Lees verder

DE 5 LESSEN VAN EEN VAN DE MEEST SUCCESVOLLE LOYALTY PROGRAMMA’S, AMAZON PRIME

CNBC Amazone Prime

September 2016 door Justin TsenHsiang
Vorige maand heeft Amazon voor de 2e keer Amazon Prime dag gehouden, het aanbiedingsfestival, waarop iedere 5 minuten aanbiedingen gelanceerd werden exclusief voor haar leden. Uit dit succes halen wij 5 lessen.
Lees verder

WANNEER BRENGEN HORECA EN RETAIL ON-THE-GO BESTELLEN NAAR NEDERLAND?

Customer Retention CRM Interim Nieuws

Juli 2016 door Yoshi Tuk
Starbucks, Taco Bell, Pizza Hut en Domino’s. Allemaal bedrijven die laten zien dan een mobiele strategie en de mogelijkheid om ‘on-the-go’ te bestellen voor groei zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat dit ook in Nederland aanslaat?
Lees verder

3 VRAGEN AAN…WIES MENSINK

Loyalty Rockstars - Wies Mensink

November 2015 door Emerce Magazine
Wies Mensink startte in de zomer van 2015 met compagnon Justin Tsen Hsiang het consultancybureau Loyalty Rockstars. Gericht op het realiseren van een unieke en effectieve loyaltyprogramma’s. Dit interview komt uit het blad Emerce van november 2015.
Lees verder