Case Jumbo

Welk loyalty programma is het meest effectief en past het beste bij de Jumbo formule?
Hallo Jumbo: Van strategie tot implementatie van testprogramma’s

Strategie

Interim Management

Wat was de uitdaging?

Jumbo wil begrijpen wat hun klanten nodig hebben en drijft. Met deze inzichten kan Jumbo de relevantie van de formule voor elke klant vergroten, waardoor het merk en imago van Jumbo steeds beter en sterker wordt. Om te begrijpen welk programma voor klanten het meest relevant is, worden er verschillende programma’s getest in afgebakende regio’s.

Wat hebben we gedaan?

De testprogramma’s waren op hoofdlijnen ontwikkeld, maar ze waren nog niet uitgewerkt. Wij hebben met het Jumbo team gewerkt om de programma’s tot in details uit te werken, zodat het als een compleet programma naar de winkels en klanten kon. Vervolgens hebben we ondersteund bij de implementatie, lancering, executie en doorontwikkeling van de testprogramma’s. Dit houdt bijvoorbeeld het schrijven van algemene voorwaarden, het ontwikkelen van (un)happy flows en marketingmiddelen, het onboarden van winkels, klantenservice en het afstemmen van de implementatie van de nieuwe kassasystemen met de leveranciers en winkels.

Wat hebben we bereikt?

Juist in de concretisering van programma design naar implementatie zit de uitdaging en de sleutel tot een succesvolle lancering. Wij hebben ervoor gezorgd dat vanuit het programma design er 3 concrete testprogramma’s klaar waren om getest te worden in afgeschermde gebieden. En samen met diverse Jumbo collega’s de programma’s begeleid, geintroduceerd en na introductie doorontwikkeld.

Klanten

Wil je weten voor wie we werken en wat we voor onze opdrachtgevers hebben gedaan?
Klik op een van de logo’s voor een uitgebreide case.