Data Analyse

Wij worden heel enthousiast van data! Wij ontzorgen en begeleiden onze opdrachtgevers tot ze zelf in staat zijn de verschillende werkzaamheden zelfstandig uit te voeren.

Data is de basis om de klantervaring te verbeteren en klantwaarde te verhogen. Want data zegt heel veel over jouw klanten: wie zijn ze, waar lopen ze tegenaan en waar zijn ze blij mee. Wij helpen onze opdrachtgevers om meer inzicht te krijgen in en waarde te halen uit hun data. Wij ondersteunen met het vinden, samenvoegen en analyseren van data. En wij vertalen dit naar relevante en bruikbare klantinzichten.

De inzichten uit de data kunnen meteen ingezet worden om:

 Klantwaarde te verhogen door o.a. retentie te verhogen en klanten vaker de laten kopen

 Gedifferentieerde klantbenadering toe te passen – waarderen van je beste klanten

 Relevanter te communiceren met eigen base door toenemende mate van personalisatie

 Gerichter te acquireren door te targetten op potentieel waardevolle klanten

 Diensten, campagnes, producten te ontwikkelen, die relevant zijn voor doelgroep

“Data is de basis om de klant ervaring te verbeteren en de klantwaarde te verhogen”

Data Scan & Quality assessment

Het analyseren van de beschikbare data op betrouwbaarheid en kwaliteit is een belangrijke eerste stap om vervolgens meer geavanceerde data analyses uit te voeren zoals bijvoorbeeld een klantwaarde analyse. We kijken naar welke data er is, wat de kwaliteit is van de data en geven dit weer in een overzichtelijk rapport over de kwaliteit en betrouwbaarheid van data. Daarnaast geven we een aantal quick wins om dit te verbeteren.

Dashboarding

Het monitoren van de belangrijkste kpi’s is eenvoudig met dashboards, die beschikbaar gemaakt kunnen worden voor alle betrokken medewerkers . Wij helpen met het vaststellen van de belangrijkste kpi’s, zoeken uit hoe we de data beschikbaar maken en deze data het beste kunnen vormgeven in inzichtelijk dashboards.

Klantsegmentatie

Het segmenteren van klanten op basis van verschillende kenmerken zoals bijvoorbeeld klantwaarde, interesse of aankoopfrequentie. Het segmenteren van klanten geeft een goed, eerste beeld in belangrijke overeenkomsten tussen klanten op die aspecten. Zo kunnen klanten gerichter benaderd worden zoals door de communicatie of promoties op het klantsegment af te stemmen om relevanter te worden voor deze klantgroepen.

Klantwaarde analyse

Door te kijken naar de waarde van klanten kan je makkelijk de waardevolle klanten onderscheiden van de toevallige klant. Deze analyse biedt de mogelijkheid om beter te begrijpen waardoor de klant zo waardevol om vervolgens vergelijkbare klanten een vergelijkbaar pad te laten betreden. Ook kan je hiermee je waardevolle klanten meer aandacht en waardering geven, zodat ze fan worden en behouden blijven voor het merk. En ze zelfs nog loyaler maken.

Conversie optimalisatie

Het verhogen van een gemiddelde transactie van bezoekers, daar draait het om bij conversie optimalisatie. Door de hele conversiefunnel te analyseren wordt er gekeken hoe er meer bezoekers geconverteerd kunnen worden tot klanten. Met het toepassen van onder andere webanalytics, personalisatie, persuasion technieken, A/B en multi-variate testing kan de conversie meetbaar worden verbeterd.

Data Tooling

De toenemende aantallen data tools kunnen steeds meer. Maar wat heb jij echt nodig? Wij kijken naar de behoeften van onze klanten en hun It infrastructuur en adviseren over welke tools het beste bij hun situatie past, zodat ze niet de Ferrari aanschaffen, terwijl een VW Golf meer dan voldoet.

Data Strategie & Roadmap

Hoe ver je als bedrijf ook bent op het gebied van data, het is altijd goed om na te denken hoe je als organisatie met data omgaat en wat het doel is. Zo kan je bepalen welke data je nodig hebt van klanten en welke niet. Door te kijken naar oa. organisatiedoelstellingen, datadoelstellingen, datarelaties en verschillende data analyses kan er een data strategie geformuleerd worden en een roadmap om data in te zetten om de organisatie-doelstellingen te bereiken.

Predictive Modelling

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar door data te gebruiken vergroot je wel de kans op conversie. Persoonlijke aanbiedingen gebaseerd op transactiegedrag is een vorm van predictive modelling. Wij helpen bedrijven met het opzetten van predictive models om relevanter te worden bijv. in communicatie of promoties.

Contact

Heb je vragen of wil jij weten wat we voor jou kunnen doen op het gebied van data?

Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken. Of vul het formulier in dan nemen we zo snel mogelijk contact op.

Klanten

Wil je weten voor wie we werken en wat we voor onze opdrachtgevers hebben gedaan?
Klik op een van de logo’s voor een uitgebreide case.

Bekijk alle cases