Het ontwikkelen van een
klant contact strategie
en inrichten van het IT landschap

Case Studelta

Het ontwikkelen van een klant contact strategie en inrichten van het IT landschap.

IT Architecture, Tooling & Implementation

Customer Contact Strategy

Data analysis & Customer insights

Wat was de uitdaging?

Studelta is een ‘een gekke mix tussen recruitment en academie der werkenden, een bemiddel-academie extraordinaire’. Studelta bestaat al meer dan 10 jaar en met zijn eigen unieke identiteit, drijfveren en werkwijze heeft Studelta vele talenten verder geholpen met hun ontwikkeling en carrière.  Studelta wilde een nieuwe klantcontactstrategie ontwikkelen om haar talenten en opdrachtgevers beter en persoonlijker te kunnen bedienen om zo een langdurige relatie op te bouwen.

Wat hebben we gedaan?

Aan de hand van een scan van de interne organisatie, de klantgerichtheid en het data- en IT-landschap hebben we geanalyseerd hoe Studelta ervoor staat  op het gebied van Customer Engagement. Op basis van deze analyse hebben we de belangrijkste inzichten en verbeterpunten gedefinieerd, die de basis vormden voor de nieuwe klantcontactstrategie.

Wat hebben we bereikt?

In de deliver fase hebben we een nieuwe klantcontactstrategie ontwikkeld, waarin we ook een aanzet hebben gegeven voor de inrichting van een vernieuwd data- en IT landschap, een van de bottlenecks voor deze volgende fase. Dit betreft onder meer de selectie en implementatie van een groot aantal onderdelen in het digitale CRM landschap Verder hebben we naast de strategie, ook diverse campagnes uitgewerkt, die ingericht kunnen worden als de nieuwe versie van het IT-landschap staat.

Klanten

mautic is open source marketing automation