Hoe kunnen wij de
klantervaring
en de waarde van
de klant verbeteren?

Case Samsung

Strategie en conceptontwikkeling voor loyalty propositie

Data analysis & Customer insights

Customer Loyalty Strategy

Wat was de uitdaging?

Samsung Electronics is wereldwijd een van de grootste spelers op het gebied van Consumer Electronics. Klantbehoud en merkbeleving zijn belangrijke onderdelen van de bedrijfsstrategie.  Samsung wilde een loyalty strategie om de customer engagement en customer value te verhogen en zocht naar een strategisch concept in lijn met de visie en merkpositionering.

Wat hebben we gedaan?

Op verzoek van onze partner Yourzine hebben we ondersteuning geboden bij klantonderzoek en data analyse in dit project. Ook hebben we een aantal workshops gehad en interviews afgenomen bij verschillende stakeholders. Aan de hand van deze input hebben we de belangrijkste en meest relevante klantinzichten geformuleerd en die verwerkt tot een loyalty strategie, die aansloot bij de visie en marketingstrategie.

Wat hebben we bereikt?

Het team heeft een disruptieve en innovatieve loyalty strategie en concept ontwikkeld om te helpen bij van het vormen van de toekomstvisie en mogelijkheden voor loyalty en het verbeteren van de customer experience en value.

Klanten

mautic is open source marketing automation